Bramy Hadesu: Niemartwy Świat
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.
Bramy Hadesu: Niemartwy Świat

Biegnij ze świadomością, że nie zdołasz uciec.
 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Moce i jak ich używać

Go down 
AutorWiadomość
Admin
Admin
Admin


Liczba postów : 17
Join date : 04/07/2019

Moce i jak ich używać Empty
PisanieTemat: Moce i jak ich używać   Moce i jak ich używać Icon_minitimeNie Lip 07, 2019 3:59 pm

Każda rasa pochodząca z Hadesu ma konkretną, magiczną moc przypisaną do swojej rasy. Oprócz tego wszystkie istoty należące do ras magicznych posiadają również jedną, wybraną moc. Rzecz jasna, że zasady ich użytkowania na fabule regulują pewne zasady tyczące się czasu trwania ich użycia itp. Oto lista mocy, które można wybrać wraz z tyczącymi się ich regułami.


  • Niewidzialność - jak sama nazwa wskazuje, posiadacz tej mocy potrafi uczynić swoje ciało niewidzialnym. Co więcej, niewidzialnym staje się również jego ubranie oraz każdy przedmiot, jaki trzyma w rękach. Kiedy jednak ściągnie z siebie ubranie, znowu staje się ono widoczne - dotyczy to również rzeczy, które trzyma. Można również uczynić inną osobę niewidzialną, jednak wówczas czas użytkowania mocy skraca się o dwa posty. Moc działa na fabule przez pięć postów, wliczając w to post, w którym zostaje aktywowana.
  • Mroczna Mgła -  posiadacz tej mocy potrafi wytworzyć wokół siebie gęstą, całkowicie czarną mgłę. Jeżeli dotknie jej istota pozbawiona tej zdolności, traci siły i zdolność jasnego myślenia, jeśli natomiast pozostanie w jej otoczeniu przez dłuższą chwilę (co najmniej dwa posty) stanie się ona poddanym woli jej twórcy na okres pięciu postów lub krócej, jeśli mgła zniknie lub posiadacz mocy sam tak zdecyduje. Mgła nie ma jednak żadnego wpływu na Maszyny ani na wszystkie istoty obdarzone tą zdolnością. Po zniknięciu Mgły jej twórca oraz wszyscy, którzy jej dotknęli, są mocno osłabieni i przez najbliższych pięć postów nie są zdolni do walki ani samoobrony. Należy dodać, że bycie kilkukrotnie opętywanym przez Mgłę może wyniszczyć psychicznie i fizycznie - jeżeli postać znajdzie się pod jej wpływem trzy razy w ciągu jednego miesiąca, umiera na początku następnego miesiąca. Moc działa na fabule przez siedem postów, jednak aby użyć jej drugi raz, należy odczekać tydzień od napisania ostatniego posta.
  • Uzdrowienie - moc ta umożliwia uleczenie, a przynajmniej poprawienie stanu, większości obrażeń - poczynając od zadrapania, a na utraconej kończynie kończąc. Żeby jednak nie było zbyt prosto, stopień zdolności zależy od osiągniętego poziomu; co oznacza, że postać z levelem szóstym będzie miała większą szansę na uleczenie głębokiej rany niż postać z levelem pierwszym. Nie jest powiedziane, że po użyciu mocy rany się natychmiast zasklepią - niewykluczone, że polepszą jedynie swój stan, to jednak, w jakim stopniu działa moc, zależy od umiejętności magicznych posiadacza. Moc też działa głównie na obrażenia zewnętrzne, zdecydowanie gorzej radzi sobie z chorobami, nie działa natomiast na wrodzone defekty ani na choroby psychiczne: nie da się za jej pomocą uleczyć osoby z genetycznie uwarunkowaną wadą wzroku ani schizofrenika. Po aktywacji mocy MG musi wykonać rzuty na to, czy udało się uleczyć obrażenia. W jednej sesji jedna postać może użyć mocy maksymalnie trzy razy - po tym jest zbyt zmęczona, by próbować po raz kolejny.
  • Światełko - osoby obdarzone tą mocą umieją sprawić, by dowolna część ich ciała rozbłysła jasnym blaskiem. Kolor, część ciała, intensywność światła - wszystko zależy od woli i umiejętności magicznych użytkownika mocy. Blask ów posiada ciekawą zdolność - nikt, kto zostanie przezeń dotknięty, nie będzie odczuwał chęci ani potrzeby skrzywdzenia wytwarzającej go osoby nawet, jeżeli zostałoby mu to nakazane lub gdyby miał taki zamiar. Co ciekawe, moc ta równoważy się z mocą Mrocznej Mgły - Świetliści w chwili używania swej mocy nie są wrażliwi na Mgłę, co działa również w drugą stronę. Moc działa na fabule przez pięć postów.
  • Klonowanie - umożliwia dokładne skopiowanie wyglądu spotkanej osoby. Co więcej, postać obdarzona tą zdolnością zapamiętuje każdego, w kogo kiedyś się zmieniła i może przemienić się w dowolnej chwili w każdego z nich. Każda przemiana zajmuje dłuższą chwilę - rozpoczyna się w pierwszym poście, kończy w drugim. Pierwsza przemiana w jakąkolwiek nową istotę jest nieco bolesna, a obdarzony mocą przez chwilę czuje się dosyć nieswojo w nowym ciele. Przyjęcie nowej formy jest możliwe dopiero, gdy powróci się do swojej pierwotnej. Moc działa na fabule przez sześć postów.
  • Tik tak - pod tą nazwą kryje się moc uznawana za jedną z najpotężniejszych, mianowicie zdolność władania czasem. Istota z tą mocą potrafi utworzyć wokół siebie pętlę czasową - umożliwia ona cofnięcie się w czasie dotyczącym siebie samego, to jest: jeżeli osoba została na przykład ciężko ranna, może użyć pętli czasowej i cofnąć się do chwili, w której nie została jeszcze raniona. Wówczas wszystkie zadane jej obrażenia znikną, a czas ogólny, dotyczący całego świata, pozostanie nienaruszony. Z ową mocą należy jednak być bardzo ostrożnym, gdyż nieraz zdarzało się już jej użytkownikom cofnąć do chwili, w której nie było ich jeszcze na świecie. Moc może zostać użyta maksymalnie trzy razy w jednej sesji.
Powrót do góry Go down
https://niemartwyswiat.forumpolish.com
 
Moce i jak ich używać
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Bramy Hadesu: Niemartwy Świat :: Biblioteka :: Zasady-
Skocz do: